Kontaktinformasjon og fakturaadresse
E-post: post@helseklage.no
Telefon: 22 99 36 30
Sentralbordet vårt er åpent på hverdager kl. 9.00–14.30.
Bruk Min side, sikker digital postkasse eller brevpost, ikke e-post, dersom du skal sende personsensitiv informasjon til oss.
Skal du klage på et vedtak?
Vi behandler klager på vedtak fra tolv offentlige instanser. Du må sende klagen til samme instans som fattet vedtaket. De går gjennom klagen og vurderer om vedtaket deres skal omgjøres eller opprettholdes. Hvis de opprettholder vedtaket sitt, sender de klagesaken din til oss for ny juridisk vurdering.
Du kan ikke klage direkte til oss!
Oversikt over hvilke klagesaker vi behandler og hvor du må sende klagen din
Følg saken på Min side!
I brukerportalen Min side kan du kan følge utviklingen i klagesaken, se dokumenter vi har sendt til deg og som du har sendt til oss, sende inn nye opplysninger som er viktige for saken og fylle ut aktuelle skjema.
Postadresse
Nasjonalt klageorgan for helsetjenesten
Postboks 230 Skøyen
0213 Oslo
Besøksadresse
Krinkelkroken 1
5014 Bergen
Organisasjonsnummer
984 936 966
Fakturaadresse
Faktura og kreditnota skal sendes i elektronisk handelsformat (EHF). Vår elektroniske fakturaadresse er 9908:984936966.
Husk å skrive bestillingsreferansen på fakturaen:
1940 og de fire initialene til bestiller (1940xxxx)
Mer informasjon om sending av faktura til en statlig virksomhet
Dersom du ikke kan sende faktura i EHF-format, må du sende papirfaktura til:
Nasjonalt klageorgan for helsetjenesten
Fakturamottak DFØ
Postboks 4746 Torgarden
7468 Trondheim
Det er ikke mulig å sende faktura på e-post.